欢迎! 登陆 注册

高级搜索

Part XXXVIII: The Fangangsters (VIII): Shu-Kun Lin and His Predatory MDPI Journals (IV) (4980 查看)

March 16, 2014 02:35PM
【Due to the webpage capacity,the note section could not be posted. The full-length article is attached as a PDF file.】


Shamelessness Shouldn’t Be Anyone’s Nature──An Open Letter to Nature (Part XXXVIII)


Xin Ge, Ph. D.


Columbia, SC, USA



The Fangangsters (VIII): Shu-Kun Lin and His Predatory MDPI Journals (IV): His Path to Fame and Wealth


【Contents】

Entropy, Lin’s Money-spinner

1. An Entropic Paper
2. The Humble Start of the International and Interdisciplinary Journal

Chemical Journal on Internet

1. The Nobel Connections
2. Change of Plan

The Stunt at the Ocean University of China
Joining in the Fangangsters

1. The Money Well Spent
2. Pave His Way with Swiss Francs

The Enormous Property of Unknown Source

1. A Denial to no Avail
2. A Statement Laden with Lies
3. A Fictitious Prenuptial Agreement
4. Getting Naked
5. Crying Poor and Bragging Rich

Notes



By now, we have already known that Dr. Shu-kun Lin, the founder and President of Swiss OA publisher MDPI AG, and the exclusive sponsor of the New Threads Scientific Spirit Prize, has sinned[1]; Mr. Dietrich Rordorf, MDPI’s CEO, Lin’s partner, and a decedent of a Swiss royal family, has cheated[2]; and Fang Zhouzi, the fraudulent fraud fighter, who has been fighting for his own fame and wealth since 1980s, has done everything he could to protect, promote, and salvage Lin and his MDPI[3]. However, we still don’t know much about what’s happening behind “the glass door……next to the two bags of rubbish[4]; and we are still not 100% clear about the nature of the relationship between Fang and Lin: are they just seller and buyer of “fraud Insurance,” or have they committed more frauds or crimes? In this part of the Open Letter to Nature, I’ll shed some light on these questions. Let’s start from what happened just a few weeks earlier.

Entropy, Lin’s Money-spinner

1. An Entropic Paper

In 2004, the MDPI journal Entropy published a paper by a Turkish person named Bünyamin Aydin[5]. It was soon discovered by a Ukrainian mathematician Sergiy F. Kolyada that the paper was plagiarized from a paper published 4 years earlier by a Slovakian scholar named Roman Hric[6]. The discovery seemed well known in the mathematics circle, as well as to journal Entropy[7]. However, Entropy didn’t take any action until its publisher MDPI got into trouble. On Feb. 18, 2014, Mr. Jeffrey Beall, the owner of the “Beall’s List,” posted his article, Chinese Publisher MDPI Added to List of Questionable Publishers, on his website. One day later, a person named Nils made the following comment:

“Here’s another instance of plagiarism in Entropy:
[www.mdpi.com]
which is an almost verbatim copy of
[www.emis.ams.org]
This fact is pointed out in MathSciNet, but the MDPI paper has never been retracted.”[8]


It seems that the MDPI people were watching the thread very closely. Two days after Nils’ comment, Entropy retracted Aydin’s paper. In the announcement, Dr. Kevin H. Knuth, the editor-in-chief of the journal wrote:

“The editors were made aware that a paper published in Entropy in 2004 [1] may have plagiarized an earlier paper by Roman Hric published in 2000 [2]. After checking with specialized plagiarism software, we found that this claim is indeed correct and almost the entire paper is a verbatim copy of the earlier one. After confirmation of this fact, the editors of Entropy have decided to retract the paper immediately.

“We would like to apologize to the readers of the journal that it took so many years to notice this error and to retract the paper. Apparently there is a comment on MathSciNet (http://www.ams.org/mathscinet/) since 2005 that points out this case of possible plagiarism [3], however the editorial office was not aware of this until recently. We request readers of the journal to directly get in touch with the editorial office and the editors of the journal for similar cases in the future, so that they can be handled promptly.”[9]


No wonder Mr. Beall links Entropy’s retraction directly to his addition of MDPI to the List:

“After I added MDPI to my list of questionable publishers, the company quickly retracted the 2004 article “Statistical Convergent Topological Sequence Entropy Maps of the Circle,” for plagiarism, even though the plagiarism was reported many years earlier.”[10]


Tardy retraction and prompt reaction
A plagiarism case committed in Entropy in 2004 was identified in 2005; however, the journal didn’t take any action until three days after its publisher MDPI was listed as one of the “Questionable Publishers” for different reasons. The above screenshots show that the plagiarism case had been known in the mathematics circle and on the internet, and the journal was aware of the case long before they retracted the paper.


After learning the case from Nil’s comment, I immediately conducted a preliminary comparison between the two papers, and I was astonished by both the boldness of the plagiarism committed by Bünyamin Aydin, and the blindness, laziness, and irresponsibility of the editorial board of Entropy: the plagiarism is so obvious that it is dubious for someone to claim that they have to verify it “with specialized plagiarism software.” It seems to me that the case is really not about the plagiarism at all: it shows absolutely no indication that the paper had ever been peer-reviewed before the retraction, and absolutely no indication that the editors of the journal had ever done any editorial work on the paper.

First of all, the titles of the two papers, Topological sequence entropy for maps of the circle by Dr. Roman Hric the victim[11] and Statistical Convergent Topological Sequence Entropy Maps of the Circle by Bünyamin Aydin the plagiarist[5], are very similar. Further, both papers had the same Mathematics Subject Classification numbers (Primary 26A18, 54H20). Therefore, had the reviewer(s) of Entropy searched the title in the area, or just simply googled the internet with the title, they would have easily found the victim’s paper, which was available online at the time. Furthermore, the abstracts of the two papers are almost identical: the plagiarist only changed the original labels of the two references according to the style stipulated by Entropy, and inserted two redundant words in the text (see images below).


Nearly identical
The similarities in the titles and the abstracts of the two papers by the victim and the plagiarist are so prominent that someone has to close his eyes to overlook the fact. The differences between the two are highlighted in yellow.


Secondly, in the reference section, the plagiarist listed a total of 11 references, all but one, the one by himself, which might or might not exist, were stolen from the victim. However, because the plagiarist didn’t copy the original paper in its entirety, four of the 11 references he listed were never cited in his text. How could the reviewer(s) not noticed the fact?


Cephalocaudal stealing
The above is the screen image of the reference section of the Entropy paper. Except for reference #3, all the others were stolen from the victim’s paper, and four of them (red rectangles) were never cited by the plagiarist in the text.


On the other hand, Dr. Roman Hric’s paper was a continuation of his previous study published in 1999 in the Proceedings of the American Mathematical Society, a fact he stated in the very beginning in his abstract and then in the introduction section (reference [H]). The plagiarist copied the two parts faithfully, only changed reference label from [H] to [7]. However, in the reference section, the plagiarist listed his reference [7] as “to appear.” It seems that the question “how did this guy get the access to an unpublished paper by a different person” never occurred in the mind of the reviewer(s), let alone the question “is it appropriate to develop other people’s idea from an unpublished source?”

Finally, for some unknown reasons, the plagiarist replaced the hyphens in the paginations of some references with a blank and a comma (see image below), a reference style I have never seen before. According to Entropy’s Instructions for Authors, posted on MDPI’s website before 2004, its reference style should be as following:

“References to journals must cite the title of the paper and its starting and ending pages, thus

8. Bowman, C. M.; Landee, F. A.; Reslock, M. A. Chemically Oriented Storage and Retrieval System. 1. Storage and Verification of Structural Information. J. Chem. Doc. 1967, 7, 43-47.”[12]


So, how could the reviewer(s), as well as the editors of MDPI, not noticed the queerness?


References in MDPI style
The plagiarist, who essentially made his reference list (lower panel) by duplicating the one by the victim (upper panel), modified the paginations of some of the references (red rectangles), which is extraordinarily unique in academic journals. Also, the plagiarist intentionally hid the information about a key reference by the victim (highlighted in yellow).


It seems obvious that before its publication, the paper by Bünyamin Aydin was neither reviewed, not seriously at least, by any person associated with the journal Entropy, nor was it edited by MDPI in any professional ways. More specifically, the so called “peer-review” process simply didn’t exist in the journal, at least in this particular case. If we take a look at the retraction announcement in the light of the above findings, the problems of the retraction announcement lit up immediately:

1. “The editors” deliberately hid the direct source, i. e. Mr. Beall’s post, from which they “were made aware” of the case;

2. “The editors” didn’t thank Dr. Sergiy F. Kolyada for his discovery of the plagiarism case. On the contrary, it sounds like the editors were blaming Dr. Kolyada for his failure “to directly get in touch with the editorial office”;

3. “The editors” didn’t apologize to Dr. Roman Hric, the victim, and Commentationes Mathematicae Universitatis Carolinae, the professional journal which published the victim’s paper;

4. “The editors” didn’t say whether the plagiarist would be punished, and if yes, how;

5. “The editors” didn’t say what kind of measures they would take to prevent such a thing from happening again;

6. “The editors” failed to acknowledge the fact that they didn’t need “specialized plagiarism software” to check the plagiarism in this case, all they needed to do was doing what they were supposed to do: reviewing;

7. “The editors” failed to acknowledge the fact that the quality control of the journal was in a complete and systemic failure, evidenced by not only that it took nine years for the journal to retract the paper after the discovery of its plagiarism, but also the fact that such a paper could be published at all in the first place.

2. The Humble Start of the International and Interdisciplinary Journal

The journal Entropy claims itself to be “an international and interdisciplinary open access journal.” However, the famous journal did have a humble and local origin. It was founded by Dr. Shu-kun Lin in March 1999, apparently in his apartment in Basel, Switzerland[13]. Although no names of its editorial board members were revealed at the time, Lin’s announcement, classified as an “editorial,” has the following notes: “Received: 28 January 1999 / Accepted: 5 February 1999.” It is anyone’s guess that who was the person to receive and accept the editorial.


A historic landmark at Saengergasse 25, CH-4054 Basel, Switzerland
The above photo shows the birthplace of the international and interdisciplinary journal Entropy. The address was revealed in the inaugural editorial of the journal, and the image was obtained from Google Street View on March 15, 2014.


Lin’s editorial birth announcement, entitled Diversity and Entropy, has been cited 26 times so far, a very impressive number considering the journal’s average IF index about 1.3 for the last 5 years. Among the 26 citations, the person who cited the paper the most times is not Lin himself, but a Russian named Georgi Gladyshev (Г.П.Гладышев), who cited Lin’s paper 4 times, one more than Lin did. Here is what he wrote about Lin’s paper in 2002:

“The number of researchers who understand the mistakes inherent in the above-mentioned fashionable tendencies within the natural sciences is growing. So, the editor-in-chief of the new scientific journal Entropy, Dr. Shu-Kun Lin writes in an editorial that ‘it is no surprise that an honest chemist (among other educated chemists, biologists, etc.) will tell you that he has never found an application of this entropy theory in chemistry (or in biology, physics, engineering.’ (Lin 1999b:1). The author has in mind ‘Prigogine’s dissipative structure theory.’ He also comments: ‘I have a clear opinion regarding this entropy theory. Its main problem is that it does not conform with the Second law of Thermodynamics’. To differing degrees, this point of view is shared by many researchers, for example, the author of the present publication (1997) and Dr. K. Denbigh (Denbigh 1989).”[14] (The bold font was added by GX.)

One year later, Gladyshev raised his tone, elevating the journal Entropy from “the new scientific journal” to “a very authoritative journal”:

“In editorial paper published in a very authoritative journal ‘Entropy’ the editor-in-chief Dr. Shu-Kun Lin has written [16]: ‘…it is not surprise that an honest chemist (among any other educated chemists, biologist, etc.) will tell you that he has never found an application of this entropy theory in chemistry (or in biology, physics, engineering.)’. Author bears in mind ‘the Prigogine’s dissipative structure theory’. Dr. Shu-Kun Lin concludes: ‘I have a clear opinion regarding this entropy theory. Its main problem is that it does not conform with the Second law of thermodynamics’. I personally fully agree with this point of view.”[15] (The bold font was added by GX.)

Among the 26 citations, these two were the most lavish compliments. Unsurprisingly, in the inaugural editorial, Lin made the following acknowledgement:

“I am very grateful to Dr. Georgi P. Gladyshev (url [endeav.org] email academy@endeav.org) for his numerous useful comments.”[13]

Also unsurprisingly, Dr. Georgi P. Gladyshev was a member of the first editorial board of Entropy[16], and the author of the first papers in the second and fourth issues of the journal[17]. In 2006, this Gladyshev published his last paper in a MDPI journal, International Journal of Molecular Sciences[18]. The most striking feature of these three papers is their self-citation rates: 57% (12/21), 62% (16/26), and 80% (20/25), respectively. The self-citation rate in academic papers is normally less than 10%, and it has been documented that self-citation at a higher rate is associated with self-promotion, low-quality, and even pseudoscience or fraud[19].

So, who is this Georgi Gladyshev? Unfortunately, the English information about this Gladyshev and his “International Academy of Creative Endeavors” is extremely limited. On Wikipedia, however, there is a file under the title “Articles for deletion/Georgi Gladyshev[20]. Here are some paragraphs:

“I can find no evidence of significant third-party commentary on this person's life, nor any significant analysis of his work in reliable sources independent of the subject.”

“I don't doubt that he is a real, published, academic. This is just very strange: Journal of Human Thermodynamics is run by Lib Thims/Userconfused smileyadi Carnot who wrote this article. It (self) publishes the work of Gladyshev, Thims and Shu-Kun Lin, who cite each other. That's fine. Probably. Most of the sources in this article are published in IJMS which is published by... Shu-Kun Lin.”

“Another in the web of ‘human chemistry’ garbage perpetrated by Userconfused smileyadi Carnot. No real notability, an involvement with a fringe pseudoscience that is so far on the fringe that it nearly seems to be an analogy, no good third-party sources, and the only Wikipedia editor that has taken any interest in him writes dishonest self-promoting articles as a hobby.”

“This is a part of a concerted attempt by Userconfused smileyadi Carnot to push a fringe pseudoscience on Wikipedia (and it is in fact so fringe that it is not even notable as a fringe theory).” (The bold font waw added by GX.)


In summary, the consensus opinion of the Wikipedia editors was to delete the entry of Georgi Gladyshev, and many of them believed that what he did, as well as his admirer Lib Thims did, is pseudoscience.

Here is Gladyshev’s background, according to a website built by that “Lib Thims/Userconfused smileyadi Carnot”:

“Gladyshev was born September 19, 1936 in Alma-Ata, Russia. In 1959, he graduated from the Chemistry Department of the State University in Alma-Ata in and in 1962 received the Degree of Candidate of Science (Ph.D.) and a Doctorate Degree in polymer chemistry in 1966. He became Professor of Physical Chemistry in 1969. In about 1975, Gladyshev began working on the problem of the thermodynamics of the macro-biological scale.”[21]


The spiritual and the theoretical founder of Entropy
Dr. Georgi Gladyshev and his Thermodynamic Theory of the Evolution of Living Beings. According to Lib Thims, the book “set forth the first unified theory of the origin and evolution of living beings from the view point of thermodynamics.”[22]


The funny thing is, in 2006, to demonstrate that his relationship with Fang was of friendship between two gentlemen, Lin posted in the forum of the New Threads one of his old articles he submitted to Fang in 2002, but Fang didn’t publish it on his New Threads, nor did he reply to Lin[23]. In the old article, Lin criticized Ilya Prigogine's dissipative structure theory again, and then, expectedly, promoted himself and his journal Entropy:

“The problem of Prigogine's theory is that it has absolutely no application in any scientific fields, just like the Emperor's new clothes could not be put on.……My criticism against Prigogine's theory was supported by many scholars, the brief editorial in journal Entropy[4] was reviewed by the entire editorial board which included several famous scholars, and was agreed with by many famous scholars.”[24]

It is doubtful that whether Lin even had an editorial board when he launched the journal Entropy, and even if he did, another question arises: how could an entire board finish their reviews of Lin’s editorial in one week? However, there is absolutely no doubt that when Lin bragged his “famous scholars” to his comrades on the New Threads in 2002 and 2006, he must have Dr. Georgi Gladyshev in his mind.

In July 2003, because of heavy involvement in exploring new territories in China, Lin transferred his chief editorship of Entropy to a French Michel Petitjean[25]. Three years later, the French editor-in-chief resigned over the dispute about the journal’s policy: Lin preferred a policy of rapid growth and fee-collecting from the authors, while the incumbent editor-in-chief believed otherwise[26]. And indeed, the number of papers published in Entropy began to explode shortly after the “reorganization” of the journal’s editorial board (see figure below).


The yearly number of papers published by Entropy
The “reorganization” occurred in the second half of 2006, and the journal adopted the policy of “traditional Open Access system,” which means “all authors are paying publication fees.”[26] The number for year 2014 is from the first three months only.


Chemical Journal on Internet

1. The Nobel Connections

The inaugural editorial board of Entropy had two Nobel laureates, Dr. Philip Warren Anderson of Princeton University, and Dr. Kenneth Arrow of Stanford University[16]. It is unknown whether these two Nobel Prize winners were aware of their membership of the board; however, it is known that their association with MDPI ended with the “reorganization” of the board in 2006. Also, they have never published a paper in any MDPI journals.

It turns out that one of Lin’s most valuable assets has been his connection to Nobel laureates. In 1991, Dr. Richard Robert Ernst, a Swiss physical chemist and a professor at ETH, won the Nobel Prize in Chemistry. Lin, while studying at ETH, immediately wrote an article to introduce Dr. Ernst’s work to Chinese[27]. It appears that was the start of his relationship with a Nobel Laureate.

Beginning in 1998, Lin and his MDPI collaborated with the Academic Division of Chemistry of the Chinese Academy of Sciences and the Department of Chemical Science of Natural Science Foundation of China to launch a journal called Chemical Journal on Internet. Lin’s major contribution to the journal seemed to be an ISSN number (1523-1623), and his MDPI served as the publisher of the journal’s English edition. However, Lin’s connection to Dr. R. Ernst, who was one of the two Nobel laureates who accepted the invitation to the editorial board of the journal, might be more important[28]. The inaugural editorial board of the journal had more than 50 Chinese academicians[29], making it instantly the journal with a most impressive editorial board in China. Apparently for these contributions, Lin was made a board member of prestigious journal Chemistry (《化学通报》), the parent journal of CJI[30].


From Nobel connection to Chinese connection
In 1999, Shu-kun Lin (lower red box) was made a member of the editorial board for Chinese journal Chemistry, an extraordinary honor for a person with a credential like Lin’s. Nobel laureate Richard R. Ernst (upper red box), along with Nobel laureates Walter Kohn, Rudolph A. Marcus, and Yuan-Tseh Lee, served as an advisor to the journal. The four Nobel laureates would all be listed as MDPI’s editors.



Dr. Richard R. Ernst’s response to the question about his association with MDPI
On Jan. 17, 2014, Dr. Ernst replied to an inquiry made by the “Independent Investigator” about his membership on the editorial board of an MDPI journal, the above is the screen image of his reply. (See: [31].)


And the first thing Lin did in his debut on the New Threads was to brag his hard earned status:

“Dr. Yang Chiming published papers about the chemistry of the mad cow disease in Chemistry and Chemical Journal on Internet consecutively during 1999 and 2000. I am a member of the editorial board of Chemistry, and have something to do with the launch of Chemical Journal on Internet, therefore I noticed Dr. Yang Chiming’s papers, and noticed the New Threads because of him.”[32]

2. Change of Plan

It seems that Lin’s initial business plan was to make money by scalping chemicals: he, through Molecular Diversity Preservation International, planned to collect as many compounds as possible, and then sell these chemicals to those who need them, for a profit. The purpose for running a journal was more about legitimization, and promotion, of the business. Here is the announcement made by Lin for the birth of his first journal Molecules:

“Molecules (ISSN 1420-3049) was launched by Shu-Kun Lin in Switzerland in 1995 and has been the first journal to encourage chemists to deposit and exchange chemical samples. Due to the sudden termination of the publication contract by Springer-Verlag in December 1996 and after consultation with the members of the International Editorial Board, the editor decided that the journal would be published by MDPI in Switzerland, starting from Vol.2, 1997. The editor wishes to thank his colleagues for their support and encouragement.”[33]

Apparently for that reason, Lin’s MDPI and its business was heavily advertised, probably free of charges, in both CJI and the Chemistry when the connection was established[34].


Advertisement
An MDPI’s advertisement for collecting chemical samples appeared in the journal Chemistry (the 9th issue in 1999, page 13.) It reads: Molecular Diversity Preservation International broadly collects chemical samples. The Liaison Office in Beijing: 100101, P. O. Box 9707, Beijing.


However, it didn’t take very long for Lin to realize that it is more profitable to publish academic journals than to sell used chemicals. In 2007, one year after the reorganization of Entropy, Lin attempted to take over CJI, but apparently failed[35]. Three years later, Lin tried again: he first transferred CJI’s ISSN number from USA to Switzerland, and then notified CJI’s editorial office in Beijing that the journal would be edited and published exclusively by MDPI from the next month[36]. However, because the original person in charge, Mr. Xu Ruiya, refused to cooperate with Lin, the journal was essentially killed by Lin’s unilateral actions[37]. Although Lin could launch as many journals as he wants, CJI was special to his business because it was more established among Chinese chemists, and its association with so many powerful academicians. It could have been Lin’s wedge into China’s market.

The Stunt at the Ocean University of China

In 2002, Lin announced, in his journal Molecules, that he had become a full-time professor at the Ocean University of China, and an editorial office of Molecules had opened at the University:

“Shu-Kun Lin also was appointed as a full professor at the Ocean University of China and has started to enroll graduate students to do research on the e-publishing system database.”[38]

Yes, chemist Lin was enrolling graduate students in the area of e-publishing system database. As a matter of fact, Lin’s professorship at OUC was in the College of Information Science and Engineering, specializing “computer application technology.”[39]

There is another puzzle about Lin’s employment at the OUC: in 2006, Lin confessed that his employment at the OUC was essentially over by 2004: “I have not returned to China since early 2004.”[40] So, how did Lin get his job at the OUC in the first place?

In May 1998, then CCP chief and China’s President Jiang Zemin called for, at the 100th anniversary of Peking University, that “China must have a number of first-rate universities of internationally advanced level.” Almost immediately, the Education Ministry, headed by Ms. Chen Zhili, one of the closest confidants of Mr. Jiang, launched the so called “985 Project” to push several universities, initially 9, then expended to 34, and finally to 39, to reach the “first-rate” goal. The universities enrolled in the project receive special treatments, such as special funding. The Ocean University of China has been one of the 34 universities since2001[41].

Among the universities in the 985 Project, OUC was probably one of the least qualified: it was even not a first-rate university in China. As a matter of fact, the original name of the university was Ocean University of Qingdao, and it was changed to current name for the only reason of fitting its “first-rate” status. Of course, it was not enough to reach the grand goal by changing its name. The major problem facing the leaders of OUC was how to leap forward to a first-rate university in the world in a conceivable time: both Peking University and Tsinghua University had set their timetables. One of the ploys the OUC leaders adopted was to gain international fame by spending money: hosting international journals and organizing international conferences. And it was under this background, the Swiss used-chemical-dealer Shu-kun Lin went to OUC. Here is the information Lin revealed in 2004 about his employment at OUC on a website which has been defunct since then:

“In 2001, Dr. Shu-kun Lin, the director of the Swiss Molecular Diversity Preservation International (MDPI), came to the Ocean University of China to apply for a professorship and he was hired as a professor. He began to prepare the International Symposium on Frontiers in Molecular Science, and build the editorial office of journal Molecules. Meanwhile, he began to build a workstation based on electronic publishing system which includes two editorial offices. The workstation becomes an important component and collaborating part of the SCIFORUM.NET, a non-profit international scientific publishing Network created by MDPI.”[42]

In the short-lived tenure at OUC, Lin made two important accomplishments: he created the Marine Drugs, a journal tailored according to the specialty of the then OUC President Guan Huashi, who also served as the inaugural Editor-in-Chief of the journal[43]. As of today, Marine Drugs is the sixth largest cash cow in the MDPI fleet, having published more than a thousand papers[44].

Lin’s other accomplishment at OUC was organizing the International Symposium on Frontiers in Molecular Science in 2002 (ISFMS2002), held in Qingdao in July 2002. Four Nobel Laureates, apparently invited by Lin and led by Dr. Richard R. Ernst[45], went to Qingdao to participate in the meeting. It was probably one of the most clustered gatherings of Nobel Laureates in China by that time, and even Zhou Guangzhao, the Vice Chairman of the Standing Committee of China’s National People’s Congress, and the Chairman of China Association for Science and Technology, attended the meeting. The news about the meeting was reported by China’s national news media[46].

According to Lin, the ISFMS2002 was attended by 213 participants who contributed 262 papers and 97 posters[47]. However, for some unknown reasons, the special volume of the Molecules for the conference proceedings, promised by Lin, was shrunken to a special issue, and finally only 25 papers, including Lin’s introduction, was published in the journal, and all of them were marked as “Received: 1 January 2003; Published: 31 January 2003,” none of them showed their “accepted” dates[48]. Therefore, the promise that the “papers and posters presented at the symposium will be peer-reviewed” sounded like a joke.

According to Lin, the reason, or one of the reasons, for his surprisingly short tenure at OUC was because that “China’s universities are only interested in the international journals I run; they are not interested in my theory.”[49] It was a big lie because the very reason Lin went to Qingdao was to build a beachhead for his journals and chemical dealership in China. Obviously, there must be something behind Lin’s abrupt departure from OUC.

Joining in the Fangangsters

1. The Money Well Spent

As mentioned before, Lin’s first attempt to associate himself with Fang in 2002 ended in disaster: his shameful history at the University of Louisville was exposed on the New Threads[1]. Lin’s second attempt to ally with Fang was made 50 months later, and again, his dirty history forced him to leave the forum of the New Threads[1]. However, Lin must have kept a secret connection to Fang. In 2008, Lin started to implement his full-scale expansion plan by forming his branch office in Beijing[50]. Coincidentally, Fang published on the New Threads Lin’s proposal to set up a Sunshine Prize to honor his ancestor at about the same time[51], and in 2009, Fang even published on the New Threads one of Lin’s recruit advertisements[52]. It is absolutely against Fang’s nature to do any person a favor without a payment; therefore it is safe to say that Lin had paid Fang in some way, somehow.

As mentioned before, Fang started his attacks on Dr. Zhou Huaibei and his SCIRP, Lin’s chief business competitor in China, in May 2011 on his New Threads[1]. In August 2012, less than one week after he moved his battleground from weibo.com to sohu.com, reportedly for a payment of 3 million RMB from the latter[53], Fang launched his attacks on Zhou Huaibei and SCIRP on his microblog

“【Time to Expose Fraud】Zhou Huaibei, the Dean of International School of Software at Wuhan University and the inductee of 1000-Talents Plan, has his unique ways of accumulating wealth, one is holding so called ‘international’ academic conferences in China, in the past few years [he has organized] as many as 60 or 70 such conferences (conservative estimate), for the purpose of making profits, collecting huge amount conference registration fees and publication processing fees ([not doing reviews, the internet users have submitted computer-generated papers to three conferences, and they were all accepted.) On average each conference could generate income as much as several million [RMB].”[54]

“【Time to Expose Fraud】Besides making money by holding ‘international academic conferences’ and publishing ‘international academic journals’ to make money, Zhou Huaibei, the Dean of International School of Software at Wuhan University and the inductee of 1000-Talents Plan, also runs a website for gaming and gambling, which claims to be the largest online center for chess and card games in Hubei [Province], and he uses his students to operate, the operating center is located right in his laboratory.”[55]


Eight months after Fang leveled these allegations against Zhou, Lin formed another branch office in Wuhan, 2.4 km away from where Dr. Zhou Huaibei works[56].


Beggar thy neighbor
In April 2013, Lin’s MDPI set up its Wuhan Office at 628 Wuluo Road, Wuhan, right next to the International School of Software at Wuhan University, where Dr. Zhou Huaibei works.


As of today, Fang is still refusing to answer the following questions which have been asked by many people including his followers on the New Threads[57]:

What’s the difference between Zhou’s SCIRP and Lin’s MDPI?

Why do you bust Zhou’s SCIRP, while protect and promote Lin’s MDPI?


Of course Fang couldn’t and won’t answer these questions; and as long as he doesn’t answer these questions, the following conclusion is inevitable: Fang and Lin are trying to monopoly China’s OA publishing market by using SciZi (Science Nazi) or Scifia (Science Mafia) means. More explicitly, they are a group of terrorists and criminals.

2. Pave His Way with Swiss Francs

Being a shrewd merchant, Lin knows very well that the key to China’s market is the connection to the government, and his annual contribution of 10,000 Swiss francs to Fang’s New Threads serves just for that purpose. The inaugural prize money was given to academician He Zuoxiu, Fang’s strongest backer and an absolute Party Man[58]. The event was reported by no mainstream news media in China, but grandly reported by kaiwind.com[59], a website solely controlled by the powerful 610 Office, indicating strongly that the Prize was approved by Chinese government[60]. As a matter of fact, the website was the exclusive governmental channel again to report the second Prize awarded to Rao Yi in 2014[61].


A cultic gathering
On Jan. 13, 2013, Fang and his core followers got together in a bookstore to award Fang’s mentor and backer He Zuoxiu the inaugural New Threads Scientific Spirit Prize worth 10,000 Swiss francs, given by Lin’s MDPI. Kaiwind.com made a scoop of the event. The above photos were released by the website. From upper left clockwise: He Zuoxiu was making his acceptance speech; Sima Nan, an ultra-leftist, was the host of the event; the audience of the ceremony; Fang was congratulating He on his award[59].


The 610 Office was created on June 10, 1999, for the purpose of coordinating the actions against Falun Gong[62]. Both Fang Zhouzi and He Zuoxiu have been tightly connected to the secret agency since its inception, although Fang’s connection is much more obscure then He’s. He Zuoxiu is arguably one of the most important figures in Chinese government's crackdown on Falun Gong (the story will be told later), and apparently for that reason, he became one of the eight Vice Presidents of China Anti-Cult Association (CACA), a semi-governmental organization but pretending to be an NGO, just like kaiwind.com does. Although nominally under the leadership of China Association for Science and Technology (CAST), CACA is actually controlled by the 610 Office[63]. (Although CAST claims that it is a non-governmental organization, it is an open secret in China that it is 100% governmental.)

Besides his nominal connecting to CAST through CACA, He Zuoxiu has much more substantive connection to CAST through the so called “the Committee for Promoting the Alliance between Natural Science and Social Science,” or “Two-Science Alliance.” The Alliance was initiated by Yu Guangyuan and his natural dialectics people in 1986[64]. Officially, the Alliance is one of ten committees of CAST, however, CAST has absolutely no control over the Alliance, because the first two leaders of the Alliance, Yu Guangyuan and Gong Yuzhi, not only ranked higher, but also much more powerful, than the leaders of CAST. The real boss of the Alliance is most likely the Central Propaganda Department, simply because of the fact that both Yu and Gong had their roots in that agency[65]. He Zuoxiu was, and probably still is, the vice director of the Alliance. In other words, He Zuoxiu could exert his influence on the CAST if he chooses to do so.


Exchanges
U. S. permanent resident Fang Shi-min has built a Science Nazi Mafia empire headquartered in Beijing by using terrorist means as his weapons, anti-pseudoscience and anti-fraud as his camouflages, and government agents, such as He Zuoxiu, as his backstage manipulators. Profiteers like Swiss merchant Shu-kun Lin, who relies upon China’s market for survival, could get the U.S.-Sino Mafia’s protection and promotion by paying a fee.


So, what does He Zuoxiu’s connection to the CAST have anything to do with Lin and his MDPI? In June 2013, five months after Lin’s money went to He Zuoxiu’s pocket, CAST sent a delegation to Switzerland to visit MDPI[66]. Five more months later, on Nov. 26, 2013, Mr. Dietrich Rordorf, the CEO of MDPI, visited CAST and held a meeting with CAST officials, “[t]he two sides exchanged ideas on matters concerning the possibility of future cooperation in publishing of science journals.”[66, 67] On the same day, MDPI’s office in Haidian, Beijing, held a ceremony to celebrate the establishment of CCP Branch[68]. Without government connection(s), none of these things could have happen.



Interpenetration
Upper: On Nov. 26, 2013, Mr. Ditrich Rordorf, CEO of the Swiss predatory publisher MDPI, talked with China’s authoritative and governmental agency CAST. It was the second contact between the two in 5 months. Lower: a branch of Chinese Communist Party was formally set up in one of MDPI’s Beijing Offices on the same day when Mr. Ditrich Rordorf talked with CAST officials.(Source of the photo: [mdpi.cn].)



Swiss Army invasion of China’s capital
The above is the screenshot of the official news release by CAST about MDPI’s visit. The inset photo with black frame shows that Shu-kun Lin congratulated Fang’s confidant Rao Yi on his New Threads Scientific Spirit Prize on Jan. 12, 2014. (Source of the photos: MDPI CEO visits CAST; 瑞士MDPI出版公司林树坤董事长出席新语丝科学精神奖颁奖典礼).


Besides central government, Lin and MDPI have also established their local contacts in China. For example, right before the second meeting between MDPI and CAST, a delegation from Henan Sciences, the official publication of Henan Academy of Sciences, visited MDPI in Switzerland. According to the news release, the magazine agreed “to promote MDPI’s business in China.”[69]


Swiss Army invasion of China’s hinterland
The above is the screenshot of the webpage announcing the establishment of cooperative relationship between Henan Sciences magazine and MDPI AG. (The webpage address: [www.hnskxy.com]).


There might be some people who are wondering: do the unhindered Swiss invasions of China have anything to do with Lin’s bribery of Fang Zhouzi? The answer is an absolute Yes. Without Fang, Lin has no way to be connected to He Zuoxiu, and without He Zuoxiu, CAST is way out of this petty Swiss publisher’s league.



The Enormous Property of Unknown Source

As mentioned before, Fang takes everything he has gotten for granted, because deep in his heart he thinks scorn of his followers for their stupidity and inferiority. And mainly for that reason, he almost never offers his aid when his followers are in trouble[3]. Therefore, many people, including me, were rather surprised by Fang’s instinctive and hysterical reactions to Lin’s mishap in the last two months. The only plausible explanation to Fang’s abnormal behavior is that he was deeply hurt by the exposure of Lin’s fraud, which, in turn, suggests that Fang has a vital stake in Lin’s business. The question is: are there any evidences to substantiate the logical reasoning?

1. A Denial to no Avail

Fang’s greed for both fame and wealth is well-known to Chinese. For example, last December, the ex-CCTV host Cui Yongyuan posted the following message:

“The pig thigh [pronounce Zhǒuzi in Chinese, similar to the pronunciation of Fang’s penname Zhōuzi] is sniveling about the shortage of money in his personal security fund, begging the public for more; meanwhile, he is spending 3 million dollars on purchasing a luxury house in the United States. Shamelessness in public, lowliness by nature.”[70]


Scold Fang face to face
Mr. Cui Yongyuan was an extremely popular and reputable CCTV host, and he has nearly 16 million followers on qq.com. The above is the screenshot of his post scolding Fang (translated above), read by 1.47 million people.


That was before the address of Fang’s mansion in Southern California was exposed, so Fang immediately accused Cui of rumormongering[71]. However, two weeks later, on Jan. 7, 2014, the information about the real estate transaction was revealed on the internet. In a post entitled Exactly How Many Real Estate Properties Does Fang Have in the United States? By “An Overseas Gentleman,” it was reported that Fang had purchased a house located at 1561 Archer Rd, San Marcos, CA 92078, with $670,000, most likely in cash[72]. Mr. Cui reposted the message on his microblog and made the following comment:

“I don't believe the money was obtained by scifooling alone, [he] must have some other ways of cheating.”[73]

2. A Statement Laden with Lies

Mr. Cui’s comment, along with the original report, was read by over a million people. And it took Fang more than 12 hours to respond: He issued a statement saying that he was going to sue Cui for defamation, which was expected by almost everyone, because that’s the only option left to him. In other words, unable to demonstrate his own integrity and innocence by evidence, Fang has to resort to legal force to block other people’s mouth, even though he doesn’t believe in China’s legal system and he has been disobeying and attacking Chinese courts’ judgments against him for the last 8 years or so[74]. However, the most interesting thing about the statement is the following sentence in the last paragraph:

“Also, Cui Yongyuan made a rumor before, saying that I had spent 3 million U.S. dollars on a luxury house in the United States, and now he changed his story to a 670,000-dollar ‘luxury house,’ which is about 3 million RMB, affordable by an average family in Beijing, does Cui Yongyuan think that my family income is lower than an average Beijing family?”[75]

The passage is laden with lies. First of all, Fang purchased the 670,000-dollar house in the United States on October 15, 2013, when the exchange rate was about 1 USD for 6.10 RMB[76]. Therefore the purchase value was well over 4 million RMB, instead of 3 million. The funny thing is, when someone pointed out the fact, Fang brushed off the question by saying:

“I thought the U. S. dollar’s exchange rate fell below 6. Since you said so, I change it back to 4 million, what the difference does it make?”[77]

The incident indicates that either Fang was so rich that 1 million RMB doesn’t make a difference to him, or the money for purchasing the house was paid by someone else for him, therefore he did know the exact number. Of course, it is also possible that Fang was intentionally trying to minimize the value of his spending.

Secondly, although an average family in Beijing might possess a household property worth about 3-million RMB, their wealth is mainly a book value - thanks to the skyrocketing real estate price. In reality, and by definition, no “average” family in Beijing has 3 million RMB in cash, and based on their current “income” level, which is about 36,000 RMB per capita per year[78], they will never be able to accumulate that much money in their life time.


A popularity contest
In January 2014, Fang announced that he was going to sue Mr. Cui Yongyuan for defamation, and one of the major evidences was that Cui said Fang had purchased a house in the United States worth 3 million dollars. The Entertainment Channel of sina.com initiated a vote on Jan. 13, 2014. As of 2014-03-17 00:25:37, 34,441 people have taken part in the vote, the noxious Fang received a mere 7.1% support rate. (See: 2014-01-13).


3. A Fictitious Prenuptial Agreement

Thirdly, the biggest lie in Fang’s statement was not that he substituted the concept of a family’s net worth for family’s income, but that he substituted a family income for personal income, which was extremely wicked, because on August 12, 2009, two days after learning that the Wuhan Court had taken away 40763.60 RMB from his wife’s bank account, Fang issued a statement to blast the court. The statement ended with the following sentences:

“Because I live abroad, and engage in high-risk venture, so I have had an agreement with my wife a long time ago, [which states] that any properties under my wife’s name inside China, such as bank deposits, real estates, shares, securities, properties, all belong to her alone. To punish my own act, Xiao’s Court even implicated my wife, stole her legitimate property. Five more judges are added to the ‘List of China’s Judges Who Have Perverted the Law.’”[79]

Two weeks later, in her Objection to Execution, a legal petition to the Wuhan court, Fang’s wife Liu Juhua even presented their prenuptial agreement to the court[80]. On Sept. 9, 2009, five days after the court rejected the objection[81], Fang issued yet another statement, informing everyone who had been busted, oh, “criticized,” by him:

“The Fang Zhouzi couple has an agreement for a long time that their properties belong to each other respectively, therefore, none of the people who have been criticized by Fang Zhouzi should send his local judges to Beijing to steal Fang Zhouzi wife’s legitimate property.”[82]


A legally binding statement
On August 12 and September 9, 2010, Fang Zhouzi issued two statements on his New Threads stating that he and his wife had signed an agreement on division of property, which essentially allocates all of their properties in China to his wife Liu Juhua.


4. Getting Naked

According to the prenuptial agreement, whether it is real or fake, Fang doesn’t have “family income,” he only has individual income, and he and his wife own their properties separately. However, when Fang purchased the house in California on Oct. 15, 2013, he immediately gave up his rights to the property on the next day so that it is owned solely by his wife(see image below). Why?

In China, there is a group of “naked officials” who make money in China, but transfer all of their wealth to family members who reside abroad, mainly in the United States. The reason for that is very simple: their wealth was obtained illegally, and once they are caught, their hard-earned money will be confiscated by the government. By transferring their illegal properties to their spouses or children living outside of China, they hope that their stolen wealth will be preserved even if they themselves are caught. What Fang did is basically the same scheme as those naked officials.


A naked official
(Source of the image: [blog.people.com.cn])



100% equity
Fang’s residence at 1561 Archer Road, San Marcos, CA 92078.



Getting naked
Fang transferred his unknown source property to his plagiarist wife Liu Juhua, a chief reporter with Xinhua News Agency, on Oct. 16, 2013. The copy of the Quitclaim Deed was purchased via the website of San Diego County Government, as shown in the upper left corner of the above image.


5. Crying Poor and Bragging Rich

The fact is, based on the stories previously told to the public by Fang and his wife, there is no way that they could accumulate such amount of wealth legally in such a short time. Before the exposure of his house in southern California, Fang had always been trying to show Chinese people that he lived a “simple” or even puritan-like life. For example, in 2009, Ms. Gao Xiaohong (Sharon G. Li), one of Fang’s mistresses and a U. S. federal agent, wrote an article, under a fake name, telling the story about Fang who was living a simple life. The article was published by Fang Zhouzi on his New Threads. Here are its first two paragraphs:

“A simple life has always been my never-give-up pursuit. We ourselves, friends, have all significantly raised our living standard in recent years. However, living a simple life, which seems such a simple thing to do, is rarely seen.

“The person I know who is living a simple life is Fang Zhouzi. In 2007, he came to Maryland to give an invited speech. I went to airport to pick him up. Having not seen each other for more than ten years, [he] had almost not changed a bit; everything was as simple as used to be. For the 10-day itinerary, he had only a 22-inch carryon, with mainly a notebook computer and more than a-half-case of new books he was going to give other people.”[83]



A fraudulent couple
U. S. Food and Drug Administration Lead Budget Analyst Sharon Gao Li and US permanent resident and an internet thug Fang Zhouzi have maintained extramarital sexual relationship since 1996. In November 2012, they plotted and manufactured a piece of fake news claiming that Fang had given a seminar at FDA while he was awarded the John Maddox Prize (the story will be told later). The photo was posted online by Gao herself.


On the day Fang was hammered in Beijing, Fang’s wife Liu Juhua announced the news on Fang’s microblog, in which she said that Fang’s two sleeves have nothing but fresh wind, which means two things: he is clean, and he is poor[84].

A few days later, Time-Weekly published an interview entitled Fang Zhouzi: the Biggest Loser in China?, in which Fang complained that his book didn’t sell well:

“Among my books, the best-selling one was sold a few dozens of thousands of copies, far away from those health books which are normally sold hundreds of thousands or even millions of copies.”[85]


Crying poor and playing the victim
Right after being hammered, Fang and his wife began their money-collecting campaign by crying poor and playing the victim. The above is the screenshot of the Time-Weekly article webpage in which Fang told the magazine that he had busted 1,000 frauds in the past ten years; although he was worldwide famous, he had not made his fortune yet. His main income was from his writings, but his books didn’t sell well[85].


In March 2011, journalist Zhou Huaizong, one of Fang’s most loyal followers in China’s news media, wrote in Beijing Morning News:

“Fang Zhouzi’s source of income is all from his writing, and the income is also used to pay his legal bills. He said: ‘I write articles in newspapers, I also write books, which are mainly of science popularization, they are my source of income, which is enough for my livelihood.”[86]

In February 2012, Fang still told the same story: he was not a wealthy man, and the livelihood of his family needed his wife’s income[87]:

Question: Is money or economic pressure a problem for you?

Fang: I don’t have many material needs.

Question: [You have to] raise a family, and kid needs to go to school, should they be considered pressure?

Fang: It might be a bit of pressure later. I don’t have many material desires, and have never paid much attention to money.……

Question: What is you major income source? Is [the income] enough to support the family?

Fang: [My] major income source is from publishing books and writing articles, book royalties and article remunerations. I have published many books, a total of 19, not including the translated ones.

Question: For daily live, maintaining kid and family’s livelihood, no pressure?

Fang: No, I am not the only one in [my] family to make money.


However, after his California house purchase became national news, Fang changed his story completely:

“It seems that a lot of people said I bought a house of 4 million RMB, according to my income, it is normal thing to do. Why do they think I should be a poor man? My remuneration is so high, and my royalties are not low either, I am probably the best-selling science popularization author in the entire China right now.”[88]


Poor, or rich? That’s the problem!
Fang, who had been crying poor just two years ago, suddenly bragged his richness on China National Radio.


No wonder a Fang-lover warned him:

“Dr. Fang should be careful of IRS by claiming: ‘the most popular and successful science writer in China and make a living by publishing articles and books’.1040 Schedule E.”[89]

Another lover tried to exonerate his master by saying:

“No one will believe such angry words, and IRS won’t care. I don’t believe that someone could make a living by writing on science popularization.”[90]


Be careful, Dr. Fang: IRS is watching!
One of Fang’s followers warned Fang about his bragging rich.


Well, one thing is certain: everyone believes that Fang has lied: either to Chinese public, or to American government. Either way, his trouble has just started. As for whether Shu-kun Lin has been involved in the fraud or crime, the truth will come out, sooner or later.


【Please download the PDF file for the notes.】




被编辑2次。最后被亦明编辑于07/05/2014 04:48PM。
附件:
打开 | 下载 - The Fangansters (VIII)_Shu-Kun Lin and His Predatory MDPI Journals (IV).pdf (1.94 MB)
主题 发布者 已发表

Open Letter to Nature: Part XXXII: The Fangangsters (II): He Zuoxiu, a Shameless Party Man (I) (4990 查看) 附件

亦明 November 15, 2013 07:33PM

Part XXXIII: The Fangangsters (III): Shu-Kun Lin and His Predatory MDPI Journals (18540 查看) 附件

亦明 January 19, 2014 07:24PM

Part XXXIV: The Fangangsters (IV): He Zuoxiu, a Shameless Party Man (II) (3950 查看) 附件

亦明 February 02, 2014 06:01PM

Part XXXV: The Fangangsters (V): He Zuoxiu, a Shameless Party Man (III) (3653 查看) 附件

亦明 February 19, 2014 01:54PM

Part XXXVI: The Fangangsters (VI): Shu-Kun Lin and His Predatory MDPI Journals (II) (4081 查看) 附件

亦明 February 26, 2014 06:32PM

Part XXXVII: The Fangangsters (VII): Shu-Kun Lin and His Predatory MDPI Journals (III) (6847 查看)

亦明 March 04, 2014 07:05PM

Part XXXVIII: The Fangangsters (VIII): Shu-Kun Lin and His Predatory MDPI Journals (IV) (4980 查看) 附件

亦明 March 16, 2014 02:35PM



对不起,只有注册用户才能发帖。

登陆

2250s.com does not represent or guarantee the truthfulness, accuracy, or reliability of any of communications posted by users.

This forum powered by Phorum.